måndag 10 november 2008

Trots å semester....!!!!

Fast jag älskar mina barn över allt annat, så skulle jag bara vilja lämna dom ute i skogen (om så bara för 10 sekunder) i mörkret så dom får tänka över vad dom gjort....

Alex är inne i en väääldig jobbig trots/testa-mammas-gräns-hur-mkt-hon-tål- period just nu...I helgen var ju J-o borta, det började i princip direkt när han åkte...gnäll hit å gnäll dit..får jag glass, får jag godis, fårjag fårjag fårjag osv osv...
Efter ca 3 timmars tjat å gnat orkar inte mina öron höra detta längre. Sabina är ju inte sen hon heller att haka på brorsan..(allt han gör det gör hon åxå)
Man försöker prata med dom, dom blir ÄNNU gnälligare, då tryter mitt tålamod kan jag säga...
Man FÅR faktiskt inte äta godis före maten här hemma punkt slut. Å det vet dom sååå väl...Ändå tjatas det...

Nu låter det säkert som att jag är världens sämsta mamma som inte låter dom få allt dom vill,MEN, jag säger bara MEN..Vi har dom reglerna här hemma av en orsak...å det tänker jag inte rubba på...

Iaf, det gick så långt att jag måste höja rösten, å då är det illa...Det slutar med att bägge blir jätteledsna, jag är helt slut, så jag går å stänger in mej i sovrummet...
Då först förstod bägge att jag var trött på deras gnat....

Det blev iaf en rätt så mysig lördag till slut...


Söndan trodde jag skulle bli lite lugnare, men ack så jag bedrog mej...
Började hyfsat, vi myste på här hemma. Jag försäkte få ihop det med städning , tvättning, ut med hund å hej å hå...Sen brakar helsiket loss igen...
"Vi har ju faktiskt godis kvar" säger Alex...
"men hallå, vi har inte ätit mat än" säger jag
"Meeen ååååhhhhhhhhhhhhhhhh" varav Alex springer in på sitt rum å smäller igen dörren å skriker...

Då kan jag säga, exploderar Ullis....
Fyy vad arg jag blev..Är det nånting vi Inte gör här hemma är det att smälla i dörrar...
jag satt säkert i 20 minuter å pratade med han inne på hans rum...
Sen flöt resten av dan på smärtfritt,....
JAg å Alex for på kalas på badhuset i Hudik, sen var det hem, byta om till judokläder å in på det.
Då kommer nästa grej. Han har haft 2 lösa tänder i snart 3 veckor. Han är livrädd att vicka på dom, (det gör ont säger han) Den ena lossnade i början på veckan.Nu lossnade den andra inne på judon...
Jag var på toa ed Sabina å hör väärldens illvrål...Blodig å med händerna för munnen kommer han rusandes. Pappa dög ju inte såklart....
Fixade till det rätt så snabbt, barnen hittade tanden på mattan å allt var frid å fröjd...
Sicken helg..

Känne nu att det skulle sitta finfint med semester..Tror att jag ska gömma mej i Mårten å Sofis bagage den 3 januari, för då åker dom til Teneriffa...frågan är bara hur jag ska få plats...haha...



Avslutar med en golåt från förr i tiden:

http://www.youtube.com/watch?v=oobDQ0vdm8M

Inga kommentarer: