måndag 29 december 2008

Hemma igen...



Nu har vi varit hos Vet.


Det var våteksem Chicca hade. Nu ärhon rakad å rengjord plus att hon har fått penicillin salva som ska strykas på 2ggr om dan. Sen köpte jag även en klorhexidinspray(koksaltlösning) som kan sprejas på 1 ggr om dan...Tur att jag är ledig ända till den 7/1 så jag kan hålla koll på såren...




Hon ligger här i hallen å ser såå bedrövad ut, tratt fick hon åxå, så hon är väl lite skamsen kan jag tänka mej.Men den behöver hon bara när vi har smörjt på salvan så at hon inte slickar av den och på natten...




1½ timme blev vi hos vet. Sen måsta vi såklart ner på apoteket...Där var det hur mkt folk som helst, men jag bad henne att snabba på , eftersom Chicca satt i bilen å inte mådde så bra, så vi var där max 15 minuter...Det var jättesnällt att dom skyndade sej :-)


ca 1100 spänn gick det här besöket på, plus penicillin å hex-spray...Men det är det så klart värt!!!




Så här såg såret ute före, och efter...










Nu får vi hoppas att det läker bra och att vi slipper någon mer penicillinkur...

Inga kommentarer: