torsdag 1 januari 2009

2009

Här går jag fortfarande runt i morronrocken å myser, Sabina har pyjamasen på sej, Alex är kalsongnisse han...Den enda som har riktigta kläder på sej är sambon, som är ute med Chicca :-)

Gårdagen var supermysigt! Vi kom aldrig iväg ut på isen, men till pulkabacken, där vi grillade korv:-) Sabinaåkte med världens fart på stjärtlappen, så jag trodde hon skulle åka ut på vägen, men det gick bar...hon bara tjöt å skrattade, haha..
Sen åkte vi hem till Jejja & Jompa...käkade förrätt som var skagen, ett måste på nyår..så har vi gjort i 15 år nu :-) Sen gick jag å Jejja upp å bastade gjorde hårinpackning å ansiktsmask, åxå ett måste :-)
Grabbarna (jompa, John-olov å Andy) bastade efter oss, å vi fixade med mat åt barnen...å sen käkade vi lite senare...detblev oxfile´ hasselbackspotatis, pepparsås å bea å god sallad :-)
Blev så mätt å trött...

Sen spelade vi trummor å gitarr (guitar hero world tour) så det bara dönade i hela huset, haha

Alex tyckte det var jättekul med trummorna, så nu har han önskat sej sånt till han fyller år :-)
Vi bara softade på å myste till 12 slaget,då det var raketdags :-) Att Sabina orkade vara vaken ända till klockan 1 är ett under...Men hon tokslocknade i bilen hem...Hon vaknde vid 11 i dag, så det är fortfarande morron för henne, haha...vi har nyss käkat lunch å skaväl ta oss ut idag...Alex ville åka skridskor igen...Så vi ska nog till skolan...

Skriver mera sen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Joo jag har kollat upp lite nu och det lutar sig åt att det blir kraftvalvet och kollat upp lite priser och så idag där. Friskis är bra men inte lika bra med bussförbindelser då är jag så beronende av tobbe , men kraftvalvet kan jag ta bussen när jag vill och så! Ska du träna då? skulle vara kul och ha lite sällskap i bland. Hudikgym har jag tränat på och det var si så där inte det bästa stället med okej. Ska du börja du eller?

Ullis sa...

Är mest inne på friskis, då deras barnrum är bättre..man har full koll både från jympasalen å gymmet...Men kan tänka mej att köpa klippkort på hudikgym, för att gå på nåt pass där...Men nu har jag å Jejja lovat varann att vi även ska börja springa...Måste ju träna om vi ska vara med på Vårruset, tjejmilen å lidingöloppet..hmm..Men ska bli piggare först, dras med sån hosta på morron å kvällen fortfarande...Så jag börjar nog om en vecka å springa lite lätt..

Anonym sa...

Okej!