lördag 2 maj 2009

Långhelg igen...

Väldans vad mycket ledigt det har blivit nu tycker jag... :-) Skönt är det iaf...

I torsdags slutade jag lite tidigare, hade lite å fixa med eftersom det skulle bli 22 pers här (inkl oss) som skulle grilla...Vi håller hårt på traditioner här i Forsa...Man grillar inte före sista april, för då ärdet årets premiär...åååh va gott de va :-) Blev lite kaosartat här när alla slog sej ner samtidigt, men alla fick iaf i sej en bit mat å diverse drycker haha..

Efter maten var det dags för tunnbad...Nästan alla barn hoppa i ...det plaskades rejält kan ja säga, sen kom dom på att det va lite för varmt, så dom klev ur å upp på studsmattan för att kyla ner sej en stund...blött överallt så klart...Men kul hade dom...Sen blev det efterrätt. Jag hade gjort 2 ananaspajer å vanlijvisp...å det gick ner trots att man va proppmätt...
Synd att det var så himla kallt ute bara, så vi baxade in oss allihop...det gick det åxå.. :)

Vid 10 snåret åkte dom flesta hemöver...då blev det lungt å skönt här...Sabina blev jättetrött så det var bara å lägga henne....
J-o å Mårten kom på lite senare att dom skulle bada igen, så dom gjorde det , nakan till å mä...haha...Konstigt nogså hittade jag BBQ såsen ute vid tunnan dan efter...Dom hade fått för sej att dom skulle shotta, haha..vet inteom det var "ren" BBQsås eller utspädd...*asg*
I vilket fall så hade dom roligt pöjkarna...Jag å Sofi kojsade rätt så tidigt..var inte alls sugen på nå mer å dricka heller..tror jag drack 3 glas vin eller nåtsånt på hela kvällen...hade ju varit uppe sen 04.30 på morron så jag var himla seg...

Igår for J-o upp till S-svall till sin brorsa Kent. Dom skulle på Rockweekend on tour...ska hämta han på tåget på eftermiddan...
Vi var på kalas hos Jejja mitt på dan, Marvin fyller ju 4...å idag ska vi till Jompa på kalas..Marvin blir så klart firad där åxå :-)

Sen på eftermiddan kommer en kompis till Alex som han inte träffat sen i somras, William...Han ska sova över till i morron...Dom har pratat om varandra länge nu...Dom tycker att det ska bli jättekul å träffas igen...Han flyttade till Gävle i somras...Han kommer efter 1 idag...


Nu ska jag fixa lite frulle...om Alex kan slita sehj från Guitar hero en stund...han har blitt himla säker nu..han kör på Meduim...duktigare än mej till å mä haha... :-)Vem vet, han kanske önskar sej en riktig gitarr när han fyller år...

Nepp frukost va det...

Inga kommentarer: