lördag 1 januari 2011

Gott Nytt År!!

Jaha, då ska man fösöka komma ihåg att skriva 2011 då...:-)

Igår hade vi en hemmamysdag fram till lunch ungefär...då vi åkte till hedebacken för korv med bröd lunch...Men fy va kallt det blåste där...blev bara där ungefär 1 timme....vi åkte hem å myste lite till istället :)
Käkade oxfile å potatisgratäng, barnen åt biffar a la Andreas...efter maten gick vi ut å tog en prommis å hamnade sen i pulkabacken...Snön började vräka ner, men det var lite småmysigt...Lite tråkigt med tanke på att vi hade köpt såna där lyktor man skickar iväg...Dom hade nog bara gått sönder...Men vi ska skicka iväg såna ikväll istället om det är bättre väder....

Ja idag är första dagen rökfri åxå...För både mej å Andreas...blir nog inga problem för han, men jag känner på mej att jag kommer vara grinig å suuur som fanken..Än så länge går det bra..Har druckit 2 koppar kaffe, vaknade för ca 30 minuter sen...Blir värst efter man har ätit ngt...men jag ska fasen klara av det...
Målet är att få upp kondisen så jag kan springa tjejmilen till sommaren...ska även börja lyfta skrot å träna upp rygg å mage tänkte jag...
Sen blir det till å spara lite pengar till en resa någonstans, vart vet vi inte än....

Nu är klockan snart 9...ska mysa ner i soffan med Alex en stund...Sabina å Andreas sover fortfarande...sömntutor ;-)

Inga kommentarer: