söndag 14 juni 2009

Hemma då...

Eller jag har ju vart hemma hela helgen..har bara inte orkat skriva ngt...

Kursen jag var på va helt suverän. Jag har lärt mej jättemycket. (Det var en golvvårdskurs)
Hotellet var kanonbra, god mat å gott fika. Man gör inte så mycke annat än fikar på kurs, så är det jämt, haha...Dom hade till å med mjukglassmaskin. Bara öppnade en dörr i väggen å där var den...En sån vill jag ha hemma :-D
Det var väldigt blandat med folk, vilket jag tycker är jättebra :-)
Mycket av det vi lärde oss kommer jag att "ta med mig" såklart...Man blir alltid taggad å inspirerad när man vart på kurs..man borde bara få åka lite oftare :-)

I går hade svärmora 70 års fäst..jag har ju tyvärr inte kunnat hjälpa till så mycket nu under veckan, men igår kunde jag ju...Det var öppet hus mellan 14-20, å alla kom vid 14 så klart...Jag tror Greta tycker att det blev lyckat...Men som gammal "köksa" hon är,så hade hon svårt att lämna över köket så klart...fick köra ut henne flera gånger..haha...jag sa åt henne att jag kommer låsa dörren snart...tyckte att hon kunde sitta ute med gästerna, men hon ville ha koll så klart ;-)

Vid 6 tiden åkte vi hem, ut med Chicca en sväng å sen iväg på nästa fäst... Conny ( å Madde) som köpte vårt gamla hus, fyllde 40. det var en suprise fäst, Conny hade inte en aning om det. eller jo, han anade nånting, men inte att det skulle bli på Trogsta skolan...Såna fäster tycker jag är skitkula!!! Hans bror som bor 60 mil bort var åxå där, å det var han inte alls beredd på...han har tydligen inte träffat han på länge...glädjetårarna flödade kan jag säga :-D
Sen vid 9 kom delar eller om det var alla, i hans pluton inom hemvärnet...Då blev det livat, haha..Dom hade haft övning på dan å han hade ingen aning om att dom skulle komma heller...
Ja en kanonfäst var det iaf...
Jag å barnen åkte hem vid halv 11 snåret, för då va Sabina helt slut...

Idag vette tusan vad vi ska hitta på. Sabina ska på kalas till grannenklockan 1, men vi ska nog bara mysa inne idag...
Alex sitter nere å spelar Metallicas guitar hero, han är superduktig!!...Ska koka lite kaffe nu å sätta mej i soffan...

Inga kommentarer: