tisdag 9 juni 2009

Jahapp...



Här är några bilder från resan...


..Skulle ju skriva om resan, vilket jag totalt glömt bort, men här kommer den i korta drag iaf...

Vi klev på tåget till El Stockholmo klockan 07.00 i hudik å var framme 9.30.
Alex tyckte det var jättespännande...men det blev många"är vi framme snart?" "hur långt är det kvar?" Men det gick iaf bra :-)

Framme i Sthlm så låste vi in vår packning å drog ner till Gamla Stan..Lungt å skönt, inte alls så mycke folk eller så...Gick å strosade, åt god glass å handlade lite..Gick sen på slottet för att kolla på högvakten..Hade ingen aning om att det var tjejer som gick den...såg flera stycken... Alex kikade fram mitt på slottsgården å funderade vad det där bruna på backen var för ngt....Ja hästbajs sa jag då...han tyckte det var jätteäckligt..haha...
Gick sen in på livrustkammaren å kikade på alla gamla kläder.Alex tyckte det var jättespännande:-)

Efter det så drog vi oss ner till hötorgshallen, provsmakade en massa gott och åt kebab å strips.
Sen så var klockan rätt så mycke..Vi tog T-banan ner till slussen och mot båten...
Vi checkade in å klev på båten. Där fick vi då veta att Robinsson gänget var med. Det var ju final på kvällen, så den skulle följas på storbildstvn tillsammans med dom, eller 14 av dom iaf...Kände bara igen några stycken...har inte riktigt hängt med den serien i år...

Då finalen gick satt vi å käkade buffe´, så vi missade allt bråk som hade varit, som tur va... Vi strosade runt lite på båten å sen gick vi å la oss..helt sluta....Vi hann så klart med att spela en hel del på automaterna:-)

På frukosten lyckades vi hamna brevid Jarmo , Anna å två till...Alex hade hämtat äppeljuice och på den var det lite skum...Mä sa Anna-maria..Alex, inte kan man väl dricka öl så här tidigt heller å blinkade åt Alex....Då säger Jarmo: Men öl som är så gott..Jag är en riktig ölgubbe ja å skrattar...haha..Alex blev alldeles generad....hihi...

Sen på eftermiddan samlades alla robinssondeltagare uppe på soldäck.man fick skriva en fråga på en lapp å lägga i en burk... Man fick ställa vilken fråga som helst...rätt så kul..Jag å Anna-maria blev lite ölsugna, å det var gott med tanke på kanonvädret vi hade...Blev lite lagom så där, inte alls fulla...men tillräckligt modiga för att fråga efter autograf till Maria (som åxå jobbar på hedvigsfors herrgård) Jarmo å Anna var hennes favoriter hela serien...Så klart att dom skrev dom åt henne...jag å småbarna stod där...hahaha...
Sen bara myste vi resten av resan..Sthlms skärgård är helt underbar på sommaren kan jag säga...å tur med vädret hade vi åxå :-D

Det var väl iaf lite kort om resan...




I morron ska jag ner till Södertälje på golvvårds kurs till på fredag. Bara jag dock från Norrland..resten bor i Sthlm...Undra om det är nån mer än jag som ska sova på hotellet...jaja,märks i morron...
Ska bo på Quality Park Hotel blir nog himla bra det..Kursen ska hållas på hotellet...

Nu måste jag ta å packa, tåget går 06.00 i morron bitti...Bussen går 05.30 från Forsa...Jag oppas jag hinner med den..annars vette tusan....:-/

Nepp packa var det...
Ciao!

Inga kommentarer: