tisdag 28 juli 2009

regn regn å åter regn...

usch, börjar bli riktigt less nu på allt regnande...

Gårdagen ägnades till att röja lite ute, plocka undan massa skräp..blev ett lass till soptippen. Jag frostade av frysen, vi plockade krusbär å svartvinbär som vi ska koka saft av idag.
Planen är att röja lite till idag, nere...
Längtar lite till nästa vecka då jag är helt själv i huset, J-o tar med barnen på scoutläger uppe i Ora tors-sön, å då ska jag passa på att röja deras rum...plocka ur lådor med allt dom inte leker med, rensa kläder...åka på tippen å Dacapo...Ska bli skönt å vara helt ensam hemma, ostört å rensa :-)

Pratade nyss med en tjej som jobbar på Hedvigsfors herrgård där jag har jobbat nästan hela vinter å våren...Hon gifte sej nere i Bohuslän förra veckan, i smyg, å nu ville hon bjuda på fäst på lördag...synd att J-o är i Ora å ställer i ordning det sista då, men jag å barnen åker dit -) Vi ska även sova över så man kan ta sej ett par glas vin...Blir grillbuffe å massa mys :-)

Nu är det dags å väcka J-o så vi kan sätta igång...

3 kommentarer:

emma sa...

Okej ja men det kan vi göra.
Men då vet jag lite mera i alla fall vad man kan köpa! Ni är ju hemskt välkommna till oss fredagne den 7 när tobbe fyller år!

Kram Emma

emma sa...

Trevligt =) Ja du presentkort på nån kläderaffär tror jag han skulle bli glad av.. Så svårt med presenter till killar så man får använda fantasin haha..

tobbe sa...

Jag var för pigg helt enkelt :)
allt bra? nu sitter man ute med sin mini pc och bloggar. Skönt väder ute.