fredag 7 augusti 2009

Ensam hemma..

Ja då var man home alone då...väldigt tyst å väldigt ovant..bara jag å Chicca å katterna...

Skjutsade upp Sabina i morse efter att vi hade lämnat Chicca hos Mårten å Sofi å hämtat Greta (svärmora)
Var uppe i Ora till 3 ungefär, å sen åkte jag å Greta till pappa, som bor i Ängebo. Inte närmsta vägen precis...tog en snabb kopp kaffe innan vi for till Anna-Maria å tog en snabbvisit. Greta köpte bröd å sen for vi hem å hämtade Chicca...Hon hade badat å sen gåttlångpromenad ute i skogen med Mårten..Hon luktade både gran å tall :-)
Hem å tog en macka å ett glas mjölk innan jag for in å grattde lillebror Tobias som fyllde 24 år idag :-)
Åt supergod tårta å drack kaffe...
Kom väl hem runt 8 tiden å då gick jag å Chicca en kvällspromenad...så himla skönt å ljummet ute...
När jag kom hem satte jag igång å rensa Sabinas rum...fick iaf ihop en kasse med "skräp" å en kasse till att skänka bort...
Känner att jag inte orkar köra igång med Alex rum ikväll, utan det bli i morgon...

Nu ska jag ta mej ett glas rött å sätta mej å slappa i soffan...

2 kommentarer:

tobbe sa...

Hej ullis, såg nu ditt meddelande i inlägget. Tack ska du ha. Synd att det var några personer som kom, men det gör inget,det skulle vara förjävligt om man fyllde 25. Nästa år blir det krogen helt klart för slanten :)hehe... Vart iaf jäääääääte glad att du kom. Det var väldigt fint av dig.tack för presentkortet! ska shoppa lite imorgon, tänkte jag:) Jag och emma kommer iallafall på söndag vi. Om vi får och om ni kan, så kanske vi kan komma på lördag också.
Ska svara på alla kommentarer innan jag hoppar ner i säng. kram

tobbe sa...

Hej Ullis. Kom alldeles nyss hem från stan. När jag kom in till lägenheten sa hemma att jag hade fått ett sms. När var mamma som hade skickat.
Vad hon menar med det här som skrev vet jag inte. Hon skrev sms 13:41:50 och det stod såhär: Jagfinnsintelängre.Detkanske ärbästså. :O