fredag 4 september 2009

Marknadshelg....


Håller god min ;)

Typiskt när det är marknad, det vräker ner just nu...å det skulle hålla på hela dan tror ja...tråkigt..men så är det...

Tänkte bara skriva lite om veckan som gått...Jag var ju till sthlm förra helgen.Åkte på lördan...
Jejja kom å hämtade mej på centralen..vi tog tbanan ner till medborgarplatsen å gick å handlade käk på greken....gött med gyros å klyftpotatis..Knatade till lägenheten, som låg på 5:e våningen. Ingen hiss å med tung väska :-) Gratis motion...

Gick ut på den lilla balkongen å satte oss å käkade...huuu va högt,men mysigt samtidigt...
Sen blev det efterrätt, å lite vin å lite öl å kaffe å baileys...gött...
Vi gjorde oss i ordning å sen knatade vi ner på söder...Vi letade upp Mose Backe å Södra teatern där det var komedifestival..hann precis till föreställningen med Henrik Schyffert, Babben Larsson å några amerikanare...Det fanns några restplatser som tur va :-) satt där i ca 2 timmar när vi började bli törstiga...
Gick upp en våning till puben...Där var det bara "brats"..kotlettfrillor, ja mycke yngre snorvalpar...usch, ja trivs inte alls då...Så vi drack upp ölen å gick vidare till Engelen...betydligt mer våran stil ;)
Vi var där tills dom stängde ungefär vid 3, å då får vi den briljanta iden att gå på Patricia... varför skulle vi göra de när klockan redan var 3?...Iaf så var det såklart kö, men vi kom in nästan på en gång...:)
Där inne var det så mycke folk så man kunde nästan inte röra sej på vissa plan...men bra musik å mysig båtkänsla...Lyckades tappa bort Jejja en sväng när jag gick på toa, å hon hade min väska, så jag fick ju inte tag på henne..men tur att det finns snälla stockholmare ibland...fick låna en killes telefon,å vi gick dit man betalar in sej å fixade fram Jejjas nummer...när hon kommer dit så är jag väldigt lättad, tills jag kikar i min väska å ser att min plånbok är borta!...Men då säger killen i kassan, det är inte den här du letar?? Då är det nån vänlig själ som har lämnat in min plånbok...Tänk, 2 snälla stockholmare på bara en liten stund!!

Vi beger oss hemåt, då vi inser att klockan snart är 5 på morron...trötta å glada beger vi oss i taxi till lägenheten...

1 kommentar:

tobbe sa...

Måste ha missat er på marknaden. gick i lördags och söndags.